Vecka 20+5

Jag är innerligt tacksam att jag fått må så bra under denna graviditet. Dessvärre har jag fått se hur pass oglamorös en graviditet verkligen kan vara.

- Håravfall till tusen. Jag tyckte att allt hårtappande efter amningen var illa. Det var inget jämfört med detta.
- Fet hy. Det känns som om jag vore insmord i rapsolja.
- Hudbristningar. Lår, mage, rumpa, rygg, och bröst. Men randigt är väl inne?
- Åderbråck. Jag fick mina första åderbråck som 18-åring. Nu har jag utökat samlingen med några till, precis i knävecket.
- Pigmentfläckar. Behöver jag säga mer.
- Svaga naglar.

Det sägs ju att dottern stjäl mammas skönhet, inte undras på varför Iris är så bedårande vacker. Och lillasyster lär bli en riktig 10-poängare hon också om det fortsätter i den här takten. Tack och lov är man inte så värst fåfäng längre och jag vet att kroppen har en otrolig förmåga att läka och återställas. Jag ställer siktet på beach 2020 och njuter av mina ungar, de är värda varje liten skavank.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0