99 av 100..

..dagar är vardagen med Iris ingen större match. Idag kom dagen då det kändes lite jobbigt. Ungen var på världens förstörarhumör redan från morgonen. Hon har klottat med allt överallt, slängt, förstört och rivit sönder allt i sin väg. En vägg har målats om och många saker har limmats. Tålamodet har skarvats till det oändliga och jag har känt mig så otillräcklig som mamma.
Jag fick avlastning i ett par timmar på eftermiddagen och städade vinden. Jag föll nästan ihjäl mig i trappan med dammsugaren och under kvällspromenaden märktes det att ryggen hade fått lite stryk i fallet.
V överraskade oss och kom hem lagom till nattningen, så skönt det var att få hjälp med kvällsgröten och badet. Iris åt en vuxenportion havregrynsgröt då hon fick klistra klistermärken på sin pappa och var glad och nöjd då hon själv traskade iväg till sängen. Somnade gjorde hon genast.
Jag gick iväg på en promenad och rensade skallen medans V fixade lite kontorsjobb här hema. Nu har han åkt iväg igen och jag ska bädda sängen med nya, fräsha lakan. Imorgon får jag och Iris lunchgäster, skoj!

Godnatt på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0