Att tänka om

De senaste månaderna har varit väldigt stressiga jobbmässigt för V och jag och Iris har varit på tumis varje dag och kväll. Man får tänka om och man får ändra sig. Hatten av för alla ensamstående föräldrar, ni gör ett otroligt jobb!
Jag har alltid varit en tidsoptimist och alltid tänkt att jag ska göra så många saker samtidigt. Det fungerar ju inte alltid riktigt och det blir lätt ett stressmoment att pressa in tusen saker på samma gång och dessutom ha en svårstyrd och trotsig 1,5-åring + bebismage. Så idag gjorde jag bättring och räknade med att stadsvesöket skulle ta 2,5 h fast vi inte hade mycket att göra. Tror ni inte att det för tusan tog hela 2,5 h att uträtta ett snabbt apotekbesök, lämna in bilder på framkallning och veckohandla. Att vi dessuom handlade precis i pensionärsruschen gjorde inte besöket kortare, Iris skulle prata med alla tanter och farbröder.

Väl hemma åt vi nypotatis, knackkorv och gräddfilssås. Sen var det redan sovdags för Iris. Jag ska städa och baka en rabarberpaj tills svärmor kommer på eftermiddagen. Biljetter ska bekräftas och de sista resplanerna göras. De åker på fredag och vi om en vecka. Sköööööööönt med semester och familjetid!

Kommentarer
Postat av: johanna

Var de ni som traska omkring vi Lindex ikväll eller såg ja helt fel? :)

2010-06-02 @ 23:20:12
URL: http://mammatillcasper.blogspot.com
Postat av: Alexandra

Nog var det vi alltid. Trötta och smutsiga på jakt efter en ny solhatt åt Iris. :)

2010-06-03 @ 11:20:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0