Rådgivningsbesök

Idag, vecka 18+3

Hb: 135
RR: 110/70
vikt : +200 gram (från inskrivningen)
sf-mått: 15,5 cm
fosterrörelser: ++
pulsfrekvens: + 145 slag/minut

Jag jämför med graviditeten med Iris, vecka 19+1

Hb: 116
RR: 116/65
vikt: + 4 kg (från inskrivningen)
sf-mått: 19 cm
fosterrörelser: +
pulsfrekvens: + 150 slag/minut

Jag fick en OK-stämpel och tid till ny kontroll om en månad. Rådgivnibngskvinnan påpekade att det normala är att gå upp 2-5 kg under graviditetens första halva och att jag bara gått upp 200 gr. "men nåja, du ser ju inte direkt undernärd ut heller så det är väl inget att oroa sig för". Tack för den. Men oroar mig gör jag inte, man hinner nog bulla upp sig mot slutet ändå.
Jag trivs verkligen med att vara gravid, hittills iallafall. Det känns otroligt att ha en kropp som klarar av att producera en livs levande och fulltt utvecklad människa från

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0