Äntligen

Vilken undebart väder vi fick ikväll! Efter maten smet jag och Iris iväg på en cykeltur som blev lite längre än menat. Jag blev förkyld inatt och dog nästan av andningssvårigheter före vi svängde in på gården igen. Man kan inte allid vinna. Vi pysslade på gården en timme till före vi gick in igen. Iris är inne i en ritperiod nu. Hon ritar och ritar, tack och lov inte på väggarna. Ännu. Hon fick en kattdagbok från Prisma och drar fina streck på varje sida. Dagens projekt var att klistra post-it lappar på varje sida och sen dra nya streck på dem.

Just nu sitter jag och ser på ishockey i min ensamhet. Två varma smörgåsar guppar i magen och värmedynan är placerad vid svanken.  Imorgon har vi inga planer, tvättmaskinen ska gå varm om vädret är torkvänligt.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0