Freeeeeeeedaaaaaaag

Iris första tandläkarbesök är avklarat. Vi väntade i väntrummet i 30 minuter, fick info av en tandhygienist i 2 min och så var det klart. Iris ska inte ha tutt, drika välling, ha en sked/gaffel som mamma eller pappa haft i munnen, äta mer än ett mellanmål mellan lunch och middag, dricka något nattetid, ta onödiga antibiotikakurer ( för det gör ju så många barn?), dricka anat än mjölk och saft. Ok, jag antecknade så ivrigt.

Efter besöket lunchade vi här hemma med pappa björn och då han åkte iväg till nästa jobb bäddade jag ner ungen. Jag borde verkligen städa, snart blir jag socialt utstött i vårt grannskap för att det inte flyger ut mattor ur varje fönster. Det är väldigt viktigt att fredagsstäda (big time) på Risöhällvägen.

Ikväll ska jag och sambon högst antagligen på date. Vi firar snart en årsdag och har inte hunnit se varandra många minuter på dagarna nu. Iris kommer att sova största delen så farmor kommer hit med henne.
Jag är lyckligt lottad som hittat en människa att dela mitt liv med ,det var han eller ingen. Det pirrar fortfarande i magen och jag kan inte låta bli att le då jag tänker på honom. Jag känner mig verkligen som en nybliven 14-åring nuförtiden, finnig(förbannade hormoner) och nykär. Tänk att vi ska få ha ett barn till, helt otroligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0