Gäsp, gäsp, gäsp

Iris var verkligen trött ikväll, redan kl 18 gick hon och sa godnatt åt alla sina saker. Hon sov bara 45 min på dagen och varkar ha en förkylning på gång så kanske tröttheten berodde på det. Sover gör hon iallafall. V jobbar sent ikväll igen och jag bara njuter av lugnet. Mina höfter knakar och brakar då jag rör mig, det gör inte ont men lite olustigt är det ju med ljudliga knak.

För första gången under denna graviditet har oron börjat smyga sig fram lite försiktigt. Jag mår för bra! Jag mår sällan illa, jag är ganska pigg och har nästan aldrig huvudvärk. Jag kan bli hungrig och jag kan känna att mat är gott igen. Jag kan gå långa promenader utan att spy eller få ryggont. Det känns verkligen konstigt, jag känner mig inte speciellt gravid. 24.5 har jag nästa rådgivningsbesök så då lär det ju märkas om hjärtat där inne fortfarande bubblar på. Nu är jag inne i vecka 14 , en del av de "spökveckor" då det är normalt att känna såhär. Man mår inte illa längra men känner heller inga fosterrörelser. Magen putar ut iallafall, det är ju positiv.

Imorgon ska mitt kråkbo till hår få sig en rejäl omgång. Jag hade tid för både klipp och färg dagen efter att vi fick ett pluss på stickan och på natten drömde jag att vår bebis hade tånaglar på båda sidorna av tårna så jag avbokade tiden för säkerhetsskull. Det rekomenderas inte att man färgar håret de 12 första veckorna men nu är det säkert enligt expterter. Det ska bli skönt att slippa all utväxt och råttfärgat hår. Jag lär ju ångra mig om ungen kommer ut med 20 tånaglar. Det är tillräckligt knepigt att få klippa de 10 Iris har.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0