Husmorsvila? Ja tack!

Visst tickade hjärtat på där i magen. Jag får helt enkelt passa på att njuta av att må så bra som jag gör.

Rådgivningsbesök vecka 15

Hb: 138 (sjunkit lite)
RR: 120/78
Vikt: -1kg (fattar inte hur det gick till, äter dubbelt mera nu än för några veckor sedan)
Pulsfrekvens: +, 150 slag/minut

Jag mår väldigt bra, känner mig inte gravid. Brösten har puffat upp sig igen efter amningen men det är ju bara ett plus. De vanliga byxorna har jag plockat bort och använder nu bara mammabyxor, mest för att det är bekvämast. 

Jag kan röra på mig som vanligt, med ett litet undantag igår. Iris och jag var ut och cyklade 10 km i blåsten och  då vi kom hem blev jag väldigt yr och fick lägga mig på golvet i hallen. Syster 3 ryckte in och nattade Iris, tack igen! Rådgivningstanen sa att det är väldigt vanligt att blodtrycket sjunker under denhär delen av graviditeten och att man då drabbas av svår yrsel. Att äta och dricka regelbundet och inte anstränga sig allt för hårt ska hjälpa.

Nu sover Iris sin tupplur och jag har druckit en kaffekopp. V såg att jag var lite sliten igår och lovade att sluta redan kl 16 idag. Han föreslog en tur till Kokkola med avstängd telefon och en handväska utan blöjor och mutningskex. Såååååååå skönt! En lugn middag, lite shopping och kanske ett simhallsbesök.
Jag har gett V instruktioner om var mina blommor och morötter ska sås och planteras så han och Iris ska börja gräva och fixa lite medans jag är borta. Vilken lyx! Nu ska jag passa på att sminka mig medans Iris sover, det hände inte igår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0