Huvudknoppen

Frisörbesöket imorse behövdes verkligen och nu är jag nyfärgad och fin. Jag kom hem lagom till lunch , pratade några ord med V före han susade iväg för att jobba och bäddade ner Iris för vilan. Illamåendet kom som en stor äcklig våg och jag fick så lov att ligga platt på rygg i soffan tills Iris vaknade igen. Hon har inte riktigt varit sig själv idag. Gnällig, grinig och stundvis riktigt jobbig. Hon gick omkring på vinden och skrek som en stucken gris i 35 minuter ,uppenbarligen på jakt efter något men jag fattade inte vad. Till sist fick jag ringa V och fråga om hon fått leka med något ovanligt på vinden imorse. Ungen fick sin gemlåda och jag fick vila öronen en stund.

Nåja, nu är dagen över och Iris somnade till slut. V kommer väl hem om en timme ellelr två så jag ska fixa något gott att äta tills det. Imorgon tror jag vi kör in till stan och tittar in till öppet dagis en stund. Kanske en glass på torget efteråt. Vem vet, vem vet...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0