Irland

Ikväll bokas biljetterna och 5 juni åker vi till Irland. Jag ser fram emot resan väldigt mycket! Vi stannar en vecka och bor hos Vs mommo och moffa som bor ca en timmes bilfärd från Dublin. Imorgon ska jag fixa pass påt Iris och sjukförsäkringskort som gäller i hela Europa åt mig och Iris. Lite spännande blir det att flyga med magen, någon som har erfarenhet av att flyga i vecka 16 ungefär? Urinprov har jag förstått att man ska ta före man åker, en urinvägsinfektion kan försvaga hinnorna så att vattnet går av trycket i flygplanet. Ska kolla med rådgivningen. Det borde ju inte vara någo problem så tidigt i graviditeten.
Jag packar redan i huvudet men konstaterar att dén 1,5-åring inte behöver så mycket extra grejer. Hon äter samma mat som oss, sover i vår säng om det behövs och har inga speciella saker som hon inte överlever en vecka utan. Lilla vagnen och välling är väl det enda vi måste ha med åt henne.  Det ska bli så skönt med värme eftersom sommaren är i full gång där då redan. Åh så roligt det ska bli!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag flög i v. 17. Gick superbra. Jag köpte stödstrumpor iom. att de rekommenderade det på Barnmorskemottagningen där jag gick. I övrigt var det precis som vanligt.

2010-05-08 @ 12:57:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0