Torsdag? Redan?

Tänk att det är torsdag redan, helt otroligt. Snart är det en vecka sen vi flyttade in. De flesta lådor är uppackade och nästan alla byggsaker är färdiga. Taklister och trappräcke ska fixas ännu, plus en terass och ett staket på utsidan. Jag känner ingen större panik över att få det färdigt genast, en sak i taget.
Iris leker bra även om det blir en del gnäll på dagarna. Nytt hus = nya spännande förbjudna saker = nya gränser som ska testas. Det märks också att hon blivit van att det är jag som är hemma hela tiden för nu ska det prövas vilka regler som gäller med pappa också. Såna perioder brukar vara en vecka eller två, då vet hon vad som gäller och slår sig till ro.

På tal om ro så har jag fått stora problem att somna på kvällarna. Jag är så trött men kan inte ligga stilla. Benen sticker och fötterna är fulla av myror. Det blev bättre då jag började använda stödstrumpor men nu är det värre igen. Jag måste upp och kissa 4-5 ggr bara under den tiden jag försöker somna och ryggen värken efter allt lyftande och bärande. Jag minns inte hur det var i början av graviditeten med Iris, men kissandet var precis likadant. Illamåendet har börjat ge med sig och det är snart en hel vecka sen jag spydde sist. Yrseln har också börjat släppa och tröttheten är inte lika bedövande som för någon vecka sedan. Tummen upp!

V jobbar sent ikväll och Iris har just somnat. Själv ska jag plocka upp alla grejer som ligger utspridda, starta en diskmskin och hänga tvätt. Sen väntar hårinpackning, fotbad och en kopp te.


Kommentarer
Postat av: maria wikman

hu läng sover Iris på morgonen när hon somnar så tidigt på kvällen? :)

2010-05-09 @ 18:34:50
URL: http://underbaraprinsessan.blogspot.com
Postat av: Alexandra

Hon somnar vanligtvis 19-19.30 och vaknar kl 7 allt som oftast. Hon är så trött på kvällarna så det blir bara en massa gnäll och bråk om vi försöker hålla henne uppe längre så vi får helt enkelt ta de ganska tidiga morgnarna iställe :)

Sover er lilla bra? Förstod att hon inte äter mycket nattetid iallafall, vilken lyx!

2010-05-10 @ 10:49:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0