2 veckor senare

Clara fyller två veckor idag! Jag ska fixa en bild på henne sen då kameran har laddat färdigt.

Jag är förundrad över min kropp, tänk vad den klarar av. Först bär man ett barn i 9 månader, man sväller upp, växer och töjs ut på alla möjliga sätt. Sen sover man inte på två månader och sen skjuter man ut en unge på två timmar. Man sys ihop, mår illa, blöder, läcker vätskor och producerar galna mängder mjölk. Hormoner pumpas runt i kroppen i en väldans fart. Det går två veckor och sen är kroppen i form igen. Vips och hej och sen är man en vanlig människa igen, man fungerar, skallen är ganska klar och man kan sitta i skärddarställning timme efter timme på ett lekrumsgolv. Det är otroligt!

Jag hade en enkel graviditet, det påverkar väl till stor del hur man känner sig efteråt också. Mitt sf-mått gick aldrig upp till 30 så kanske magen plattar ut sig lite snabbare denna gång. Jag har inte ens två kilo kvar av det jag gick upp och jag kan använda mina vanliga kläder. Det känns bra på alla sätt och vis helt enkelt. Våra flickor är så fina och jag är som en nykär tonåring igen. Härliga tider!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0