Ensamma hemma

Idag var det dags att börja jobba igen för pappa i huset. Det gick fint att vara ensam med flickorna. Clara vaknade och ville ha sitt morgonmål kl 7 och åt till kl 8, då vaknade Iris så vi hann äta frukost, klä på oss och städa före Clara vkande igen 9.15. Sen sov inte Clara mer före 14.30. Märkliga unge, glad och nöjd sålänge hon fick vara i famnen men ve och fasa om jag försökte få henne att sova. Då hon väl somnade sov hon djupt i flera timmar. Iris var så duktig, hon ville ut och leka men eftersom Clara var vaken kunde jag ju inte gå ut med henne så hon gick ut själv. Jag stängde grinden till staketet så att hon inte skulle smita och sen lekte hon snällt på bakgården en stund.
Nu nattas storasyster som bäst och lillasyster tankar för natten. Jag är helt och totalt förälskad i våra flickor, de är så fina.



Iris visar allt mer intresse för sin lillasyster för var dag som går. Hon pussar, kramar, läser sagor och visar leksaker åt henne. Hon är en bestämd storasyster också, Clara kommer att få det tufft många gånger. Förra veckan hälsade vi på i Lepplax och i bilen på väg hem började Clara gråta. Iris skakade bilstolen försiktigt och sa med mild stämma " Ssscchhh, ssscchhh lilla baby Clara, inte lessen" Clara fortsatte ändå gråta så Iris röt till " FY CLARA, FY! NU RÄCKER E, SLUTA ROPA!!!" Vi fick oss ett gott skratt i framsätet, det var så typiskt Iris.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vad härligt att se bilder, det har jag väntat på! Vilket temperament Iris har, gott skratt här också!

2010-11-29 @ 21:23:29
Postat av: vasa-mosti

Gullo-bullona!

2010-11-30 @ 08:21:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0