Onsdag

Så var det onsdag och hälften av Vs pappaledighet har passerat. Flickorna sov bra inatt, Clara drog t.om. ett 4 timmarspass. Iris vaknade kl 8 och steg upp med pappa medans jag och Clara sov vidare. 10.30 steg jag upp, jag vet inte när det hände senast.

På eftermiddagen behövde vi lite program så vi packade ungarna i bilen och åkte till mommos och moffas. Vi fick god mat och Iris fick leka av sig lite. Då vi kom hem var det baddags först för Iris och sen premiärbad för Clara. Iris hjäpte till och Clara njöt av det varma vattnet.

Två pyjamasklädda döttrar verkade så trötta efter badandet men ändå har de fortfarande inte somnat, en timme in i nattandet. Iris bara babblar och hoppar i sängen och Clara äter, bajsar, äter och bajsar igen. Sen då de somnat ska vi dricka årets första glögg och njuta av lugnet en stund före vi själva tackar för idag. Imorgon kommer rådgivningstanten på hembesök och sen ska jag smita iväg till stan alldeles ensam en stund.

För de som är intreserade finns en förlossningsberättelse lite längre ner i bloggen, jag skrev den i två omgångar och därför publicerades den lite tokigt. Tänk att det gått över en vecka sedan jag låg där och kämpade och tänk att vår underbara lillasyster varit med oss 8 dagar redan. Och tänk att hon passar alldeles perfekt i vår lilla familj, älskade unge.


Kommentarer
Postat av: Anonym

ååhhh har ni fått en flicka ! såå söt :)

2010-11-18 @ 21:18:02
Postat av: Anna

Vet du, jag läser din blogg och suger i mig varje ord du skriver. Tänk att du har två så fina döttrar redan och att du lyckas så bra med att vara mamma. Det tycker jag är beundransvärt gjort av dig och jag hoppas du vet om det! Stor kram till dig och till resten av familjen!

2010-11-21 @ 17:20:43
URL: http://minaia.blogspot.com
Postat av: Alexandra

Tack :) Det värmer!

2010-11-22 @ 11:32:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0