Som fisken i vattnet

Jag trivs verkligen som tvåbarnsmor. Det känns så bra! Ibland känner jag mig så tudelad dock, jag vill räcka till så mycket mer då det gäller Iris och samtidigt vill jag hinna ha Clara sovandes på bröstet och bara låta henne få ro och känna trygghet. Jag är bara en människa men jag räcker till ändå, de lär sig nog leva med ett syskon och vi som familj anpassar oss bättre och bättre för var dag som går.

Rutinerna börjar sakta komma tillbaka nu, det känns skönt. V är ledig ännu denna vecka så vi ska njuta allt vad vi orkar. Nätterna går riktigt bra, över förväntan. Vi har delat upp det så sålänge V är ledig att jag tar nätterna och han stiger upp på morgonen. Clara vaknar var tredje timme ungefär, jag matar en gång genast, byter blöja och matar en gång igen. Då somnar hon fint och sover några timmar igen. Iris vaknar lite nu som då men oftast räcker det med att jag går in i rummet och bäddar ner henne igen, annars sitter jag där en stund tills hon somnar. Runt kl 8 vill Iris stiga upp så då ammar jag Clara och sen tar V med sig flickorna ner. Själv stiger jag upp mellan 10 och 11. På så sätt är vi alla utvilade, vackert så.

Nu sover tjejerna och V är ute och jobbar lite. På eftermiddagen ska jag åka alldeles ensam till stan och skaffa ordentliga vinterskor. Det blir mycket utelek med Iris och de skor jag har nu är verklien dåliga. Nu vaknar Clara så jag ska plocka fram maten...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0