Torsdag

Iris vaknade då V gjorde sig redo för jobbet där strax efter kl 6. Hon skulle absolut stiga upp och åka med pappa till jobbet men kom tack och lov på andra tankar. Nästa gång vi vaknade var klockan 9.15. Då passar det utmärkt att stiga upp, helt galet att mitt barn faktiskt kan ta sovmorgon.

Det blev kusinlek i Lepplax på förmiddagen och sen då vi kom hem var det dags att sova igen. Jag dricker en kaffekopp i lugn och ro och känner hur lillan bökar runt i magen. Hela magen har sjunkit ner och liknar nu mer en pluffsig ölmage än en rund och fin bebismage. Jag tyker det är toppen, ännu ett steg närmare en förlossning och dessutom mer rum för mat. Aptiten är dock inte vad den brukar, tur att vi har Iris som kräver regelbundna och bra måltider för annars kunde jag gå omkring utan att äta flera dagar känns det som. Det hade jag aldrig trott för en vecka sedan då höjdpunkterna på dagen var måltiderna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0