Ännu ett rådginingsbesök

Denna gång i vecka 33+2. Tanten tyckte jag var lite svullen men blodtrycket låg på fina 118/74 och inga spår av protein i urinen så det borde inte vara någon fara. Vikten hade ökat med knappa 600 gr/vecka sen sist , sammanlagt har jag nu på en viktuppgång på 8 kg. Mer än dubbelt mindre än förra graviditeten, det känns bra.

Sen blev det dags att kolla magen. Fröken har flyttat sig lite högre upp, huvudet är inte fixerat. Sf-måttet var bara 28 cm, flera cetimeter för litet. Om två veckor är det dags för läkarkontroll och har inte måttet ökat märkbart tills dess blir det ett extra tillväxtultra för att se att lillasyster växer ordentligt.

Tanten undrade hur pass mycket jag funderat på förlossningen och denna gång hade jag faktiskt något att säga. Vi diskuterade lite fram och tillbaka om smärtlindring och avslappning, partnerns roll och det praktiska som sker sen då babyn är född. Det känns skönt att det är flera veckor kvar ännu, jag skulle inte vara riktigt redo att föda nu. Jag antar att jag hinner ändra mig före 21 november...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0