Bristande motivation

Jag hade en deal med mig själv, vid vecka 35 skulle jag ska fixat allting som måste för lillasysters ankomst. Idag , i ,vecka 34+3, inser jag att det inte kommer att lyckas. Inte ens i närheten. Det finns så mycket annat att göra här hemma ändå och då kvällen kommer är jag så trött att det är svårt att slita rumpan från soffan och sätta igång.

En maskin maskin minikläder har jag tvättat men that´s it. Det står en lånad spjälsäng i hallen, utan madrass och bäddmadrass. Täcke och lakan borde finnas i en låda. Före vi ens kan flytta upp sängen måste garderober till sovrummet byggas. Ett skötbord till WC:n finns i tankarna, underlägget finns vid IKEA. Bilstolen ligger uppe på en vind i Lepplax och liggdelen till vagnen på en annan vind i samma by. Jag tror vagnen med sittdelen är ute i förrådet, inte riktigt säker dock. Det ska kokas tuttar och flaskor. Och köpas blöjor och amningsinlägg. Vi har inte ytterkläder att ta hem ungen i. Inte heller tvättade spytrasor eller handdukar.

Men det är ingen fara, det är värdsliga ting. Hinner jag inte få färdigt så finns det andra som gör det. Till skillnad från första graviditeten så kan jag åka till BB utan att spjälsängen står färdigt bäddad här hemma. Det finns andra som kan koka köttsoppa åt Iris om jag inte hinner koka och frysa ner före vi åker in. Sambon kan städa före jag kommer hem och jag kanske klarar mig utan ullsockor om jag inte hinner packa BB-väskan som jag tänkt.

Iris är iallafall förberedd, hon tränar flaskmatning med Lilla Bo. Jag tror lillasyster här i huset får gilla läget och dricka flaska nu som då. För husfridens skull.


 

Kommentarer
Postat av: Pyssellisa

Annars får Iris komma och mata lille Bo så ofta hon vill!

2010-10-13 @ 11:41:08
Postat av: Johanna

Vilken underbar bild!

2010-10-13 @ 15:39:51
URL: http://www.mammatillcasper.blogspot.com
Postat av: Sara

Fin blogg! ;D

2010-10-13 @ 16:15:22
URL: http://saransara.blogg.se/
Postat av: lovisa

söt bild!

2010-10-13 @ 16:39:26
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0