Fredagskänsla

Då var det fredag igen, jag behöver inte säga hur skönt det är. Iris sov till 8.30 imorse och efter frukost och lite lek var det dags för parken. Redan före vi ens kommit till grinden säger hon " Nu mamma fara bilen. Ijis leka, mamma hem duscha. Hejdå" Jag ser på ungarna som klarmrar sig fast vid sina mammor och ber dem att bara vänta lite till, bara lite. Snäääälla. Under tiden har Iris redan stövlat iväg och parkerat sig i sandlådan. Jag försöker säga hejdå men hon vänder sig inte ens om. Ha så kul i parken säger jag. " Hhmm. Mamma fara bilen".

En liten promenad och lite småplock här hemma räcker bra denna fredagförmiddag. Solen skiner, en brasa brinner i spisen och lunchen är färdig. Snart kommer de två andra familjemedlemmarna hem med hungriga magar. Det känns nog helt enkelt som en fredag idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0