Igen och igen

Jag säger det igen, det är bara fredag hela tiden! Inte mig emot, det lär nog komma perioder då tiden slöar sig fram ändå.

Idag har vi bara varit hemma. Läst böcker, sovit 2 timmar, ätit spagetti och grälat lite. Allt ska testas, hur långt får man gå innan mamma säger till. Och hur högt kan man skrika sen då mamma säger stop. Nåja, det är sånt man får leva med. Mellan raseriutbrotten är hon väldigt gullig och gosig med sin mor så det jämnar ut det hela.  
V kom hem redan 16.30 och tog med sig Iris ut på lite vedjobb och småpyssel. Jag hade tänkt vila i soffan men kunde inte slappna av då allt fredagsstäd ännu var ogjort. Sambon har fått ta över allt flera hushållsuppgifter pga lillasysters tryckande men han hinner ju inte med allt. Så jag började på i sakta mak och en timme senare hade jag plötslig skurat alla golv, storstädat WC:n och tömt spisen. Då började sammandragningarna komma hårdare än vanligt så jag fick snällt sätta mig ner och se V avsluta jobbet. Jag blir verkligen galen av att inte klara av det jag annars gör utan problem. Men jag får hålla ut några veckor ännu, tiden går som sagt snabbt.

Iris Ninnikusin är sjuk så det blir ingen övernattning i helgen. Iris vet ju som tur är inte när exakt "på löddaa" är så vi kör på samma skiva ännu. Lite action ville vi iallafall ha så vi åker och hälsar på Vasamostin med sambo i dreas nya lägenhet istället. V har packat verktygen och Iris har packat sina pysselgrejer. Roligt med lite omväxling!

Nu ska jag fixa med lite fredagsgott sålänge sambon nattar Iris. Sen blir det en lugn kväll i soffan, högst antagligen framför några avsnitt Friends. Trevlig helg allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0