Inte mycket nytt

Det var en trött mamma som släpade sig i säng före Bonde söker fru hade börjat igårkväll. En nästan lika trött mamma släpade sig upp ur sängen imorse då Iris  bestämde att det var morgon. Jag undrar hur många näst intill sömnlösa nätter en havande kvinnokropp klarar av, vi är nu inne på andra månaden. Humöret är fortfarande gott men minnet sviker allt mer. Ibland får jag dubbelkolla att Iris faktiskt sitter i bilstolen och att jag inte glömde henne på Prismaparkeringen. Det skulle vara pinsamt.

Vi har bara varit hemma hittills idag. Tvättat, plcokat disk och städat. Iris har haft klädprojekt på gång hela morgonen, outfiterna har varit många. Hon utbrast helt plötsligt " Nu Ijis lessen, mamma. Klänning fel väg... ju!" Tänk att mitt barn kan prata. Tänk att mitt barn fattar att lappen ska vara i nacken och inte fram vid halsen. Otroligt. Sen fixade vi en av damens favoriträtter till lunch, kycklingsås med ananas och curry. Till det kokade jag fem liter makaroner, jag vet inte varför det alltid blir så mycket.

Vi har laddat för ungens förhoppningsvis första middagslur denna vecka. Jag rastade henne länge och väl ute, hon åt två portioner av lunchen och sen avslutade vi med lite panadol. Nu har hon babblat i 15 minuter där uppe på vinden men pauserna blir bara längre och längre. Det ser lovande ut alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0