Lite mer redo

Det var märkligt att inte ha någon att gå in och kika på mitt i natten. Ingen väckte oss imorse och ingen ville läsa om Byggare Bobs grävmaskin femtielva gånger före frukost. Man är väldigt effektiv utan barn , vi har hunnit med massor idag. Städat och röjt på vinden, möblerat om i vårt sovrum, skruvat ihop och bäddat den andra spjälsänen, packat BB-väska, kokat tuttar och tuttflaskor och ordnat med små saker i hela huset. Nu är vi nästan helt redo för en lillasyster. Det kändes så mysigt att bädda hennes säng, tänk att vår dotter ska sova där. Otroligt.

37+0 säger graviditetsuträknaren idag. Jag har fått strikta order av min sambo att inte föda på en vecka ännu, han har ett jobbprojekt att avsluta först. Även om jag har mycket känningar i mage och rygg och vaknar av onda värkar varje natt så tvivlar jag ändå på att det kommer att hända något ännu. Jag är så trött så jag vet inte riktigt hur jag skulle orka föda heller, jag hoppas på en kort förlossningsvariant iallafall.

Iris har just somnat i sin säng även om hon var lite sur över att vara hemma igen. "Iris mera mostis imårån" sa hon bestämt. Jag har saknat henne så otroligt mycket, det är andra gången under hela hennes livstid som jag varit borta från henne ett helt dygn. Underbara unge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0