En förmiddag hemifrån

Igårkväll var det datekväll så fammo kom hit och underhöll Iris sålänge. Vi åt gott, pratade om annat än ungar, förlossningar och projekten här hemma. Tänk att man kan hitta en person som man trivs så innerligt bra med. Jag var 16 år då vi började sällskapa och sen dess har vi varit med varandra varje dag bortsett från små resor. Vi har fött barn, köpt hus, rest och levt tätt tillsammans i fem år och ändå får jag ibland fjärilar i magen. Vi är väldigt olika som personer men det har verkligen inte varit något hinder. Jag är glad att jag har en livspartner som finns där till 100% , någon jag verkligen delar allt i livet med. Känslan att man alltid och i alla lägen har någon att falla tillbaka på är obeskrivlig. Vi är ett bra team och vi jobbar tillsammans mot samma mål.

Jaja, nu var det inte meningen att det skulle bli ett sånt inlägg direkt. Hur som, Iris sov till 8.35 imorse. Vi låg läge i sängen och diskuterade, Iris berättade vad hon och fammo hade gjort igår och vi kunde ganska bra sålla bort det som verkligen stämde från sånt som inte riktigt hörde till saken. Vi åt frukost i lugn och ro tillsammans, det är sånt man uppskattar då man annars inte ens ser varandra på morgonen.

Iris och V hade lite små projekt att pyssla med här hemma idag så jag passade på att ta en sväng till Kokkola. En doppresent, lite kläder åt flickorna och mat hade jag med mig hem. Nu sover Iris och V har basketträningar så jag njuter av lugnet, inte ens katten ville vara inne med mig. På eftermiddagen blir det köttsoppa, utevistelse och det dagliga plockandet och tvättandet. Jag är lite sjuk i mage och rygg efter shoppingturen så vi kör på en lägre växel , det är bra det också.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Först läste jag det som om du sällskapat med fammo och att ni planerade allt, men efter att ha läst två gånger blev det mera vettigt :)

2010-10-10 @ 08:43:32
URL: http://annikahelene.blogapot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0