En lördag

Min dator dog igår så jag får så lov att använda Vs jobbdator, smällar man får ta. Datordoktorn verkade inte allt för optimistisk gällande problemen med laddningen men jag håller tummarna för min kompanjon.

Iris började dagen tidigt men jag hade ingenting emot att stiga upp me henne 6.30, mitt huvud höll på att spränga av trycket från bihålorna så det var allt annat än behagligt att ligga. Vi åt gröt, tittade på Drömmarnas trädgård och pysslade tills pappsen kom upp kl 9. Ett besök till stan, lunch här hemma och sen kom fammo. Iris frågade helt på riktigt efter fammo 110 gånger , minst, under förmiddagen. Då fammo väl kom berättade Iris vad de skulle göra och hade väldans bråttom att komma iväg.

Det är märkligt att vara barnfri en lördageftermiddag, speciellt då båda är hemma. Vi städade och skurade, sorterade och fixade. Sen vilade vi i soffan och tänkte på kommande vinter. Jag har gått från att vänta barn till att längta barn. Jag längtar efter att amma, rapa, bära, bädda ner och bada liten bebis. Jag ser verkligen fram emot en vardag här hemma med två barn. Men före det ska vi hinna med en del här hemma, sen ska jag fylla 21 och sen kan jag föda. Att bli tvåbarnsmor vid 20 har jag inte tänkt mig, 21 passar mycket bättre.

Förresten, Iris utvecklas verkligen språkmässigt efter varje längre stund med sin fammo. Då V frågade vad de hade gjort vid fammos svarade ungen : played. Sen sa fammo att Iris skulle berätta vad de hade gett åt kaninerna. "Jäbbitfoodd" Snart får moffa boka amerikaresan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0