Inte den bästa av nätter

Det var sammandragningar och mensvärk, snor och halsont. Feber och en dundrande huvudvärk. En dotter som drömde mardrömmar och en sambo som snarkade helt vansinnigt mycket. Klockan tre grät jag en skvätt och efter det sov jag en timme. Då kändes allt mycket bättre igen, och så var det ju fredag också. V åkte till jobbet kl 6, Iris vaknade kl 8 och hade fredagsfeelis. Vi skippade gröten och åt smörgås och kanelbulle till frukost. Hon gick med skorna i handen en timme och väntade på att få åka till parken. Väl där skuttade hon lyckligt iväg till sandlådan och började baka sandkakor. Jag släpade mitt förkydla arsle hem och struntade i allt som borde göras.

Men oj så skönt det är med fredag! Sambon lovade att dyka upp redan kl 14 och sen är han ledig hela helgen. Vi ska fixa ännu ett ofärdigt projekt här hemma, skönt att de bara blir färre iallafall.

Lite magstatus åt den som undrar: Igår låg ungen så vackert uppe i magen igen, jag kände alla sparkar högt upp och det kändes allmänt bra. Jag antar att sammandragningarna inatt gjorde att hon nu igen har sökt sig neråt, trycket är tillbaka och bäckenet värker. Magen är mycket mindre och plattare idag igen också. Jag tror knappast att det påverkar läget så mycket down there, det är mest bara obekvämt och störande. Smällar man får ta som havande kvinna, fördelarna överväger nog ändå. Tänk att jag bär på något som ska bli lika ljuvligt som den 2-åring jag pussade på imorse.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Oj vad skönt att Iris så gärna far till parken!

Här fick vi strunta i det för stunden. Casper vägrar att fara dit.

2010-09-17 @ 11:15:12
URL: http://mammatillcasper.blogspot.com
Postat av: Alexandra

Ja hon älskar parken! Hela helgerna tjatar hon om "pakken" och sen på måndag är hon överlycklig att få gå dit igen. :)

Kanske ni kan testa igen på våren, om han kommit på andra tankar då...

2010-09-17 @ 14:09:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0