Med två månader kvar...

... till beräknat förlossningsdatum satt jag vid mödrapoli i Kokkola imorse. Pissa i burk, sitta i CTG-maskinen och läsa finska veckotidningar. Sammandragningarna är fortfarande där på kurvan, rätt så täta men fortfarande inte smärtsamma. Läkaren tog en ordentlig titt på babyn och allt såg fint ut förutom att tösen är lite liten. Vikten räknades till 1605 gr istället för de knappa 2 som en normalfrodig baby ska väga i dessa veckor. Långa ben hade hon också, och det var fortfarande en hon. Sf-måttet var för litet, jag som tycker magen blivit så stor de senaste veckorna. Tappen var kortare än sist och livmodermunnen mjuk men stängd. Inte jätte bra men sämre kunde det vara sa gynekologen. Hon trodde inte att babyn tittar ut de närmaste veckorna men högst antagligen före 21 november ändå. Ny kontroll om fyra veckor, då ska även blodprov och ett blödningstidstest tas. Om de proven är bra får jag tillåtelse att testa epidural under förlossningen om jag vill plus att de inte kommer att stressa ihjäl sig själva och misshandla mig för att få ut moderkakan så fort som möjligt. Vackert så.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0