"På löddaa..."

Iris ska övernatta hos sina kusiner på lördag så det enda vi talar om här hemma just nu är "på löddaa". Hon har packningslistan klar och påpekar hela tiden att mamma och pappa inte får komma med. Men det är bra att hon över sig om hon måste sova utan oss en natt sen då det blir dags för BB.

Annars flyter allt på bra. Lillasyster trycker på för kung och fosterland men sammandrgningarna jag har gör inte ont så hon ska väl hållas där ett bra tag ännu. Jag har plockat fram de första kläderna och funderat lite på skötbordslösning till badrummet, tur att man känner en bra snickare. Det börjar kännas mer verkligt att jag ska föda inom två månader, kroppen förbereder sig på sitt sätt och tankarna dras allt oftare till den kommande förlossningen. Jag känner mig verkligen laddad att göra det igen!

Iris och sambon är på jumppan som bäst, Iris var så glad att hon började uppvärmingen redan här hemma. Hon har verkligen tagit ett ordentligt språng i språkutvecklinen nu igen. Hon babblar och babblar och rättar mig om jag säger fel. Idag berättade hon vad vi skulle göra på eftermiddagen " Pappa å Ijis bygga. Mamma laga mat!" Hon är helt klart inne i en pappaperiod igen, mamma får väl duga på dagarna men på kvällarna är jag så gott som osynlig. Man får gilla läget bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0