Pyroman- javisst!

Det finns få saker som är så tillfredsställande som att få elda, helst i en spis då. Under de månaderna vi bodde i radhus saknade jag det verkligen. Sen flyttade vi till huset i maj och i sommar var det väl få som var sugna på att elda.
Nu tassar jag och Iris upp halv 8, det är frostigt och kallt ute och lite småkyligt inomhus. Iris ligger i soffan och ser på Barnkanalen medans jag kokar gröt och fixar min egen frukost. Sen tänder vi en brasa i spisen och äter frukost i lugn och ro. Gaaah vilken känsla! Det doftar underbart och sprakar så lugnande. Och det bästa är att sen då kvällen kommer får man göra det igen!  




Kommentarer
Postat av: Johanna

Know the feeling. Vi har ingen spis, men min storebror i Finland vet dock att hans plikt innan vår ankomst på vintern är att laga så mycket ved så att jag kan elda precis hur mycket jag vill. Oftast går brasan hela dagarna då. Jag älskar det.

2010-09-29 @ 09:19:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0