September

Nu är det nog höst på riktigt, skönt. Förmiddagen flöt på som vanligt. Parken, Kela, Prisma och sen hem och äta lunch. Iris sov två timmar och jag bakade en god kycklingpaj. Flickkusinen kom på mostidagis och damerna var glada och nöjda. Vi var ute två timmar, vädret var så skönt! Efter att vi lämnat tillbakas Madicken var Iris nöjd att äta gröt, bada och sen krypa ner under täcket. Jag laddade med smörgåsar och frukt och däckade i soffan. Skönt att bara vara, kanske se ett avsnitt Sex and the city.

Imorgon har vi ett nytt födelsedagsbarn i huset, sambon fyller 24 år. Han var 19 då vi träffades så några födelsedagar har vi firat tillsammans. Det är klurigt att hitta en bra present åt en person som har så många prylar och som dessutom bara gillar saker som jag själv knappt vet vad är. Jag påpekade att jag faktiskt bär på hans barn, bara det borde räcka som födelsedagssprestener och julklappar i flera år. Nej, skämt åsido, det är inte lätt att hitta något bra. Det löser sig säkert.

Nu ska jag inta viloläge och invänta sambon som är ute på lite kvällsjobb. Klockan är 21.15 och det är mörkt ute, det gillar vi!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0