En påminnelse

En svettig mamma, en otålig bebis och en yr 2-åring sorterar bort urvuxna kläder ur garderoben.

Iris : Maaamma, JAG vill ha en ny jacka!
Jag : Men du har ju en lila jacka som är nästan ny, den passar jätte bra ännu.
Iris: Men mamma, dens dra tjejerna e ju nog sönder, visst?
Bebis: UÄÄÄ,UÄÄÄ,UÄÄÄ
Jag: ??
Iris : Dens dra tjejerna gick nog sönder igår, visst mamma?
Jag : Vilka tjejer?
Bebis: UUÄÄ; UÄÄ;UÄÄ
Iris : Men mamma, dens DRAAA TJEJERNA e sönder, visst?
Jag : Mamma fattar ingenting, men ja ja. Tjejerna ha laga sönder jackan.
Iris : Ne nu mamma räcker e! DRAAA TJEJERNA E SÖNDER , Iris laga sönder dra tjejerna. Jag höver ny jacka, visst?
Bebis: UÄÄÄÄ, UÄÄÄ,UÄÄÄ,UÄÄ,UÄÄÄ,UÄÄÄ!

Iris stampar iväg och hämtar sin jacka.

Iris: Si mamma, dra tjejerna e NOG sönder.
Bebis: UÄÄ,UÄÄÄ,UÄÄ!
Jag: Ja, du menar dragkedjan?!
Iris: Jaa,dukti, nu mamma nog fattar. Dra tjejerna!

Och så minns man igen varför det är så ofattbart skönt när tystnaden tar över i huset kl. 19.05.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0