Och det eviga babblanet

Jag byter blöja på Clara i badrummet och Iris hänger som vanligt med och babblar. Tvättmaskinen centrifugerar.  

Iris: Åååh, tvättmasimem har såå myki musik!
Jag: Tvättmaskinen har myki ljud, ja.
Iris: (ljudlig suck) Åh, va joooobbit. Myki fö myki ljud, visst mamma?
Jag: Ja, men snart e tvättmaskinen färdig. Å man måste ju tvätta alla kläder som e smutsiga.
Iris: Ja... men annan gång kanske vi tvättar alla smutsiga kläder vi mommos iställe, visst mamma?

Iris går omkring med sitt nya diabeteshalsband som hon fått av mommo.

Iris : Mamma, Iris har ny bollhalsband som mommo köpt i Kokkola, visst?
Jag : De står på halsbande att om Iris mamma å pappa inte e me å Iris blir trött å mår dåligt så måst nån annan ge Iris en trip.
Iris: Ja-a. (funderar en stund) Å mommo ska köpa ett halsband åt Clara som säger att Clara ska äta bara mjölk. Inte trip eller makaroner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0