Trötta päron

Föräldrarna sitter i soffan , det är kväll och barnen sover.

Mamman: Alltså är jag 21 eller 22 år gammal?
Pappan: Men älskling, du är ju bara 20!
Mamman: Nähä, jag är antingen 21 eller 22, det är jag helt säker på.
Pappan: Om du är född -89 så kan du ju bara räkna
Mamman : Ok. (försöker med huvudräkning) Hhhmm... (plockar fram telefonen) Hhhmmm? (hittar inte kalkylatorn i telefonen) Hhhmm.. (försöker med huvudräkning igen) Äh, skit samma!
Pappan: Men jag är ju 23 så då MÅSTE du vara 20
Mamman: Men du fyller ju 25 i år...
Pappan: (blir blek och darrig) Nu skämtar du!
Mamman: Så är det ju, du är 24 och jag 21. Jag tänkte väl det också...
Pappan : (okontaktbar)

Har man hittat en flickvän, förlovat sig, fått två barn, köpt två hus och två bilar och startat två företag är det helt OK att fylla 25 i år.
Ska man fylla 22 i år och inte ens klarar av att hitta kalkylatorn på telefonen är det inte helt OK.


Kommentarer
Postat av: Syster 2

Haha! Moster fråga idag hur myki Madde fyller och jag måsta ga i bastu en stund för att få räkna ut he.

2011-02-24 @ 12:47:01
Postat av: Syster 2

Ps. Du kan gå en telefonkurs hos Hugo, han brukar lära moster :D

2011-02-24 @ 12:48:15
Postat av: Syster 3

Haha! Jag tror ja fyller 24. Hemska saker, snart e ja 30! Å hemska saker, snart e du 30 Malena!

2011-02-24 @ 15:32:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0